Tips voor de beginnende hardloper!

Tips voor de beginnende loper!Je bent enthousiast, en bent volop aan het hardlopen met Evy. Als beginnende hardloper zijn er wel een aantal tips waar je rekening mee kunt houden. Want door te hardlopen met Evy heb je wel een ritme in het hardlopen tijdens het trainingen, maar er zijn ook nog diverse andere factoren waardoor de lessen van Evy je nog makkelijker af zullen gaan!

Doe altijd een warming-up
Het is belangrijk om voordat je met een training begint een warming-up doet. Een warming-up zorgt ervoor dat je spieren alvast de kans krijgen om warm te worden, zodat wanneer je met de daadwerkelijk Evy les gaat beginnen minder kans hebt op hardloop blessures. Naast het verminderen van de kans op blessures zorgt een warming-up er ook voor dat je meer rendement uit je training haalt. Op deze manier maak je optimaal gebruik van de lessen tijdens het hardlopen met Evy!

Doe altijd een cooling-down
Net zoals een warming-up is het ook zeer belangrijk om na het hardlopen met Evy een cooling-down te doen. Tijdens de cooling-down geef je je lichaam de kans om weer op normale temperatuur te komen, en je spieren de kans om zich weer langzaam te ontspannen. Een goede cooling-down zorgt ervoor dat je herstel beter verloopt en je ook weer kans op blessures verminderd.

Drink voldoende voor en na je training
Tijdens het hardlopen met Evy verlies je een hoop vocht. Vocht is een belangrijk element bij het herstel van je lichaam. Drink daarom ruim voldoende vooraf, tijdens en na je training. Als leidraad kun je je voor je training wegen, en na de training ook weer wegen. Het verschil in gewicht zal weer moeten worden aangevuld door middel van het drinken van voornamelijk water. Wanneer je wat verder bent met het hardlopen met Evy kun je ook een deel water vervangen door energiedrank. Energiedrank zorgt ervoor dat ook de mineralen worden aangevuld die je lijf nodig heeft.

Luister naar je lichaam!
Eigenlijk de meest belangrijke tip voor als je gaat beginnen met het hardlopen met Evy, luister naar je lichaam! Heb je het gevoel dat je een training niet kan volmaken, of ben je ziek? Ga dan niet hardlopen met Evy! Rust nemen is even belangrijk als de trainingen zelf. Je kunt beter een dag extra rust nemen wanneer je je niet fit voelt, dan een Evy training maar voor de helft afwerken. Dit geldt ook wanneer je last heb van blessures, loop niet te lang door met blessures. Als je lang met blessure klachten doorloopt wordt de kans alleen maar groter dat je voor een langere periode niet kan hardlopen met Evy!

Ga samen hardlopen met Evy
Niets is leuker dan in een groep hardlopen. Zorg er daarom voor dat je mensen om je heen verzameld die ook willen gaan hardlopen met Evy. Hardlopen is een groep zorgt ervoor dat je je aan elkaar kunt optrekken en hierdoor ook op moeilijke momenten makkelijker door zult zetten!